På lördag ...

På lördag fyller Mike 25!
haha jo ja det är sant. Många trodde 30 men NEJ det är "bara" 25.
Vi ska ha öppet hus för hela släkten. Jag ska göra maten.
Mikael säger att jag måste göra jätte mycket mat eftersom alla som ska komma är väldigt hungriga.
Min uppgift är att få hela släkten mätta och belåtna.
Mikael säger också att jag inte ska göra något för "avancerat". Avancerat säger han för att det ska låta som att han inte vill att jag ska anstränga mig för mycket med maten men jag vet att det inte är därför han säger det.
Han är rädd för nya grejer. Han är rädd för att jag ska göra någon ny mat med en massa "konstiga" ingredienser som han aldrig har sett innan. Jag köpte hem couscous och risoni och en massa sånt sist när jag var och handlade själv. Mikael började nästan gråta när han såg vad som var i matkassarna.

Efter den gången vill Mikael numera ALLTID följa med och handla.

Har ni några recepttips? Får gärna vara "avancerat" för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0