telefonsamtal och bara så mycket jag

Idag ringde jag ett samtal på jobbet.
Skulle kolla om det fanns något leveransbesked på en ny telefonmodell.
Jag presenterade mig och killen i andra änden sa då att han hade varit tillsammans med en tjej från Varberg som också hette Ida.

Jag nyfiken som jag är frågade självklart vad hon hette i efternamn.
Han var snäll och svarade på min mycket privata fråga. Hon hette Ida Hedberg och kom från Veddige.
Jag blev exalterad då jag förstod att det var Ida som var med i Fame Factory för en massa år sedan.
Jag frågade då honom om inte hon var eller hade varit tillsammans med en känd sångare?
Han svarade lite fnissigt att det kanske stämde.

Det var då jag började ana fåglar i mossen (eller vad sjutton man nu säger).
Efter ett litet tag var det konstaterat. Killen jag pratade med hette Anders Johansson och är den sär sångaren jag tidigare hade frågat om..

Jag är ju inte den som är den som lägger band på mig själv. NEJ NEJ.
Jag blir hysterisk fast försöker ändå på ett avslappnat sätt fortsätta samtalet. Var nog ganska OBVIOUS hur hysterisk jag blev. Jag & Anders (min kollega) som satt vi sidan och ändå inte ville verka FÖR intresserad och hysterisk sa till mig att fråga om inte vi kunde få gå på hans releasefest om det blir någon i framtiden.
Självklart fick vi det (sa han i alla fall).
SHIT jag gav nog ett riktigt läskigt STALKER intryck.

Sen sa han när den nya Blackberryn kunde tänkas komma in. Eller så sa han att han inte hade något datum än.
Jag vet inte för jag blev liksom bara helt helt helt borta.

Och nu när ni vet hur jag reagerade på att prata med Anders Johansson över telefon så kan ni ju bara tänka er hur jag reagerade när Fredrik Ljungberg kom in i butiken. Haha vilken jäkla cirkus!

Ska dock berätta att det inte alltid går bättre för mig när jag inte heller vet om att personen är känd eller vad personen ifråga håller på med.
Sålde en gång en telefon till en tränare för ett allsvensktlag. Detta visste självklart alla andra på jobbet förutom jag.
Jag stog i ca.20min och sa hur tråkigt jag tyckte att det var med fotboll. Jag pratade även lite stolt om min pojkvän som då spelade i ett lag från Varberg som låg i division 4 men uttryckte självklart min lycka över att dåvarande säsong strax var över så han kunde vara hemma och hjälpa till lite mer istället för att spela den där jäkla fotbollen.


Som jag har sagt så många gånger förr så var det nog dags att säga det till mig själv igen.
FÖR FAN KVINNA, SLAPPNA AV!

Kommentarer
Postat av: Loisa

Haha, din blogg är ju bara för kul! Ha det bäst! Kram från gym-loisa :)

2008-09-24 @ 21:46:22
Postat av: Alexandra

Hahaha... Tack för ett gott skratt old arbetskamrat. Hälsa din man, dina svärföräldrar och din kollega Anders. Här får jag all kika in emellanåt förstår jag =). Kram

2008-09-28 @ 16:42:04
URL: http://alexericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0