STOCKHOLM RESTAURANGGUIDE

 

Stockholm var super.
Tänkte bjuda på lite bilder och några tips på fantastiska matställen som ni måste besöka nästa gång ni är i huvudstaden.



I fredags tog vi en sen lunch på Zink Grill som ligger på Biblioteksgatan 5, precis jämte Urban Outfitters.
Häftigt ställe med en annorlunda atmosfär.
Kändes som om vi var utomlands.
Det var dock väldigt mycket gris-rätter på menyn och då jag precis har börjat bojkotta just gris fick jag ta mig en räksallad som för övrigt var supergod!



På kvällen bad vi hotellet boka ett bord åt oss på något bra ställe då det mesta var fullbokat.
Vi fick bord på ett ställe som hette Grill Ruby som låg i Gamla stan.
Och det var där jag åt den godaste maten på hela helgen.
Ser inte mycket ut för världen men riktigt riktigt gott.

Tonfisk med Grill Rubys gratäng och till det en spenat & ruccola sallad med parmesan.
Halleluja vad gott!
Riktigt trevlig personal och väldigt mysigt ställe.
Hit måste ni bara gå!




På lördagskvällen hade vi sedan länge bokat bord på Sturehof som jag sällan tror gör någon besviken.
Kanye West satt två bord bort... en liten notis bara.

Jag är testarnas testare. Fullkomligt älskar att testa nya delikatesser så jag slog till på deras 1/2 dussin vitlöksmarinerade sniglar.
Riktigt gott faktiskt!
Beställde även in en halv gratinerad hummer, mmm.
Till det sippade vi champagne och ett vin som hovmästaren rekommenderade.
Han förklarade det på ett sätt som om det vore något helt annat vi talade om.
Jag och Johanna sa i kör, JA TACK!

Lyxliv är tyvärr helt min grej.






Varför gör man inte sånt trevligt här hemma innan utgång?
En middag med bästa tjejkompisen och sen utgång på det?
Får bli ändring på det!




 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0