på begäran

 



Var någon som ville ha receptet på Quesadillas som vi åt för någon dag sen.

Blev lite för långt att skriva i kommentarsfältet så jag lägger ut det här i stället.



QUESADILLAS

Här kommer det mycket simpla receptet för ca. 4 personer.

12 tortillasbröd
4-5 kycklingfiléer
Peperoni
Ost


Stek kycklingfiléerna hela och krydda med salt, peppar och lite paprikakrydda.
Hacka "peperonisarna" i små bitar.
När kycklingen är klar skär ni upp den i lagom skivor (inte för tjocka).
Sen tar ni och lägger på kyckling & peperoni på ett tortillasbröd som ni sen täcker med ost.
Lägg på det andra tortillas brödet på toppen.
Lägg sedan den i stekpannan så att den får lite lätt färg på båda sidor och så att osten smälter.

DIP
Vi brukar ha en liten dip till som jag gör av Créme fraiche, sweetchilisås, sambal oelek, salt & peppar.
 
Denna rätt går ALLTID hem & smakar förbannat gott även dagen efter!
Testa och återkom gärna med hur ni tyckte att det blev.


LYCKA TILL!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Idag testade jag ditt recept & OH MY GOD vad gott det var. Herre! Det blir garanterat gjort fler QUESADILLAS alá Ida i mitt kök! Tusen tack för receptet :) Kram!

2010-01-25 @ 20:48:21
Postat av: Frida

Idag testade jag ditt recept & OH MY GOD vad gott det var. Herre! Det blir garanterat gjort fler QUESADILLAS alá Ida i mitt kök! Tusen tack för receptet :) Kram!

2010-01-25 @ 20:48:46
URL: http://fraajda87.blogg.se/
Postat av: Ida

Frida: Va kul att du testade mitt recept.

Och framför allt att det gick hem!

Jag är ingen receptskrivare så jag var orolig att det inte gick att laga efter men nu kan jag alltså vara lugn:)



Ha det gott!

Kram

2010-01-26 @ 19:41:38
URL: http://idabengtsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0