inköp


Vi har skrivit en lista på vad som behöver inhandlas innan bebisen kommer.
För att inte bli ruinerad på en och samma månad är det snart dags att sätta igång och göra några inköp per månad.
Här har ni några av grejerna som ska inhandlas



Bebisen kommer att åka hem i en body från polarn o pyret så vi ska köpa en röd/vit och en blå/vit då vi inte vet om det blir en tjej eller kille förrän dagen D.


En overall att ha den första tiden.

En säng att sova i + täcke & kudde.

Liggdel till vagnen.

Babyskydd.



Vad köpte ni innan bebis kom?
Vad det något som var extra bra eller något man bara måste ha?








Kommentarer
Postat av: Emelie

Ett tips ang. babyskyddet är att det ska ha en sufflet som går att dra fram ganska långt, väldigt bra när det är dåligt väder. Så roligt med alla dessa inköp... Ha det bra! :-)

2010-09-15 @ 20:23:45
URL: http://idabengtsson.se
Postat av: Hanna

Vart är denna ljuvliga overall ifrån? Vilken storlek kommer du köpa?

2010-09-15 @ 20:35:05
Postat av: Anonym

Rekommenderar en Graco Logico S som bilstol, den är kanon och suffleten kan du dra långt fram.. Sen en babygunga eller BabyBjörns babysitter balance är inte helt fel :)

Lycka till!!

2010-09-15 @ 21:07:01
Postat av: Sofia

Hej! Jag läste om jeansproblemet. Min svägerska köpte sina mammajeans på polarn och pyret. Det var iofs något år sedan. Lycka till och grattis!

2010-09-15 @ 21:14:30
Postat av: lotta

Den första filten kanske?!

2010-09-15 @ 21:24:40
URL: http://lottajohansson.blogg.se/
Postat av: Jenny W

En babysitter är guds gåva till alla mammor! Ett måste! :)

2010-09-15 @ 22:08:48
Postat av: Jenny W

Glömde skriva "amningslampa" eller en liten nattlampa med! Man vill inte sova i ett kolsvart sovrum med sin nya bebis. Det saknade vi när vi kom hem från BB.

2010-09-15 @ 22:13:31
Postat av: Hannah

Finns säkert 100 saker att köpa till bebisen innan h*n kommer men glöm inte av er själva! Kanske inget man kan göra nu såhär tidigt men Min bror och hans tjej ångrade att de inte hade "bunkrat upp" med förnödenheter till hushållet och till sig själva dagarna innan bebisen kom..storhandla kanske inte är något man vill göra på vägen hem från BB!=)..Jag köpte dessutom ett SPA-kit som jag gav till min svägerska när jag hälsade på, på BB, visst att bebisen ska få presenter men man får inte glömma av hjältinnan som kämpat sig igenom en förlossning:) grattis till er båda och lycka till:)Ta hand om varandra!!

2010-09-16 @ 01:22:49
URL: http://karolinhannah.wordpress.com
Postat av: Ida

Emelie: Bra tips. Hade ingen aning om vad en suflett var innan du upplyste mig:)



Hanna: Den är av märket Mini A Ture. Jag ska nog beställa den i strl 56. Googla så hittar du nog den.

Supersöt!



Anonym: ska direkt kolla in bilstolen du tipsade om. Och en babysitter känns som ett måste!



Sofia: Får kolla in polarn o pyret närsta gång jag är på Kungsmässan. Tack för tipset!



Lotta: Absolut, helt rätt. Har 2 st bebisfiltar som är supermjuka.



Jenny W: Ja en babysitter hade jag helt glömt men det verkar superbra. Hade inte heller tänkt på sk. amningslampa men det känns som en bra investering.

Tack för tipsen. Skönt med folk som har varit där och vet vad man kanske saknar när man kommer hem.

Hoppas du & magen mår bra!



Hannah: Bra rutet!

Det där är sånt jag absolut inte hade tänkt på.

Storhandling på vägen hem känns inte som ett alternativ så detta ska jag verkligen lägga på minnet.

Tack, tack, tack för din kommentar!

Kram

2010-09-16 @ 08:03:15
URL: http://idabengtsson.se
Postat av: Sanne.

Min bilstol är en akta graco med en suflett som också går o dra fram väldigt långt. Verkligen hur bra som helst. Det är en bas till också, lite krångligt men säkert i bilen. En babysitter tycker jag också är guld värt. Sedan tycker jag att engånsunderlag är toppen att ha med sig i skötväskan för en del skötbord i affärer och på cafeer är riktigt snuskiga. Jag har ett som inte drar åt sig fukt som bara tvättas av.. följde dock med min skitväska men underläggen går att köpa på maxi, säkert andra affärer också. kram o lycka till.

2010-09-20 @ 20:04:16
URL: http://dotterochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0