SVAR PÅ TAL

Anonym: När bestämde ni er för att skaffa barn?
Svar: Vi hade väl pratat om det ett tag och i december kände vi oss nöjda som två och längtade efter att bli tre!

Anonym: Hej Ida! Vad har ni tänkt er för namn på bebisen när han/hon kommer? Vilka favoriter finns?
Vill samtidigt tacka för en väldigt bra blogg! Kram
Svar: Vi har ett tjej- och ett killnamn som vi har haft ett bra tag. Sen har vi 2 st "reserv"... Vi har sagt att vi inte ska avslöja dom innan bebis är här så jag får tyvärr passa på den frågan.. 
Men det här med namn är väldigt svårt. Ska liksom passa på det lilla livet som kommer ut..
Har du något förslag kanske?
Tack för din kommentar!! Kram


Jonah: Hur träffades ni?
Svar: Vi träffades genom min vän Sofia!
Jag var singel, han likaså.. Sofia presenterade oss lite lätt för varandra en kväll ute.
Efter det fortsatte vi höras ett bra tag och det var lite fram och tillbaka. Vi var inte ute efter något förhållande någon av oss vilket vi var väldigt raka med från första stund..Men tillslut fick vi se oss besegrade av kärleken.
Vi hade gått och blivit kära och det var bara trams att säga något annat.
Kort efter det att vi bestämt att det var VI flyttade vi ihop och sen den dagen är jag lyckligast i världen!


Anonym: Hej Ida! Vart jobbar du och hur fick du jobbet? Har ni några bevisnamn? :)

Svar: Jag arbetar som butiksansvarig på Dialect vilket jag trivs fantastiskt bra med. Fick tjatat mig till en intervju och efter det fick jag INTE jobbet pga av tidigare meriter utan jag fick jobbet för att jag var den som ville ha det mest. Så mitt tips till alla som söker jobb är: Var ihärdig och visa att du verkligen vill ha jobbet!
Vi har så gott som klara namn men vi har sagt att vi inte ska avslöja dom förrän det lilla livet har landat.
Kom gärna med förslag!

Sister:  Hej sis!
Saknar dig massavis.
Jag har en fråga, när skall vi skypa? :)
Puss på dig, vi hörs i veckan. <3
Svar: Hej finaste du!
Vi saknar dig massor här hemma. Längtar så tills vi ses. Förhoppningsvis har bebis kommit tills du kommer hem, då ska vi mysa ihjäl oss med dig!
Vi får se till att fixa en skypedejt i veckan. Vad sägs om i kväll?
Puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym "nygravid"

Hej Ida!

Vilken fantastisk blogg du har.

Jag är "nygravid" i vecka 7 :).

Hur kände du dig i början av graviditeten? hade du mycket symtom?

Själv mår jag otroligt bra, och det gör ju att man tänker, är jag verkligen gravid? något du känner igen kanske ;)

2011-01-24 @ 20:05:04
Postat av: Anonym "nygravid"

Hej Ida!

Vilken fantastisk blogg du har.

Jag är "nygravid" i vecka 7 :).

Hur kände du dig i början av graviditeten? hade du mycket symtom?

Själv mår jag otroligt bra, och det gör ju att man tänker, är jag verkligen gravid? något du känner igen kanske ;)

2011-01-24 @ 20:06:17
Postat av: Ida

Nygravid: TACK snälla.

Åh, stort grattis till dig!!

Så spännande. De första veckorna kunde man inte tänka på annat. Var så stort men så svårt att förstå.

Jag mådde bättre än någonsin. Hade i princip ingen symptom alls så jag var väldigt nervös i början och kunde inte slappna av så jag fick tjatat mig till ett ultraljud i vecka 12 så efter det kunde jag äntligen njuta av att må bra. Hade ju nästan bara hört om dom som mådde dåligt innan men för sjutton NJUT av att slippa illamående och annat hemskt.

När jag var i vecka 7 åkte jag & M till Stockholm några dagar och jag streckläste världens bästa preggobok, På smällen - Från a till bebis.

Fantastisk bok så den måste du bara köpa!



Lycka till med allt och njut av det lilla miraklet!

Kram



2011-01-24 @ 21:26:15
URL: http://idabengtsson.se
Postat av: michaela med nyföding



Tycker att ni gör rätt i att inte avslöja namnen..jag var stenhård och sa inte ett ljud till någon. Lätt hänt att folk vill ha åsikter och lägga sig i. när bebisen vl är född håller de flesta tillbaks med om de nu inte skulle gilla namnet man valt....

men nyfiken är jag ;)

2011-01-26 @ 14:19:21
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Ida

Michaela: Hur går det med lilla Tiger? Har ni hunnit smälta allt än?

2011-01-26 @ 20:25:08
URL: http://idabengtsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0