godaste grillmarinaden

Var ute och åt och drack gott med mitt jobb igår på Bodegan.
Var så kul att träffa alla igen. Och skönt att känna att man inte är helt bortglömd trots allt.
Åkte hem i hyfsad tid vilket nog var tur. Livsfarligt att försöka hänga med i deras takt när man är ensam tjej.
Nu ska jag lägga köttet i marinad inför kvällens trevligheter.
Nicole, Mio & Christian(!!) kommer hit. Vi har varit snälla och låtit våra män vara med för en gångskull. Det blir lite grillning här hos oss och en massa god dryck. Hoppas att det spricker upp och blir en fin kväll precis som igår.
Här ska ni få ett recept på godaste grillmarinaden som vi gör 99% av gångerna vi grillar här hemma
Passar utmärkt till allt fläskkött!
Godaste grillmarinaden
1 dl olja (typ solros- eller majsolja)
1 dl ketchup
1/2 dl kinesisk soya
2 msk grillkrydda
1 pressad vitlöksklyfta
grovmalen vitpeppar eller svartpeppar
citron- eller limesaft efter smak, eftersom citron och lime är min favorit tar jag alltid extra mycket
Ett tips är att pressa lite citron eller lime över köttet när det är färdig grillat.
Hoppas det smakar!

Kommentarer
Postat av: Loisa

Ett litet marinad-tips: Jag brukar göra en liknande marinad, men har hört av en kock jag jobbade med att vatten är bättre än olja. Tydligen drar köttet lättare till sig vatten (därmed smakerna) jämfört med olja :)

2011-06-19 @ 09:44:52
URL: http://juntan.webblogg.se/
Postat av: Ida

Loisa: Aaa vilket bra tips! Det ska jag testa :)

2011-06-19 @ 12:57:33
URL: http://idabengtsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0