yesterday

M hade sin efterlängtade "PappaWhisky" igår som han i princip har tjatat om sen jag blev gravid.
Jag & Ville var hemma och sa hej till alla sen bytte vi lill-lugnet mot stor-lugnet.
Jag & mamma hade myskväll med ostbricka & Eurovision. Eftersom M inte tycker om ost(??) så är det lyx att få äta diverse illaluktande men ack så goda ostar.
Och Eurovision var för engångsskull spännande. Gick bra för Sverige trots hans, enligt mig, kläder från -99.
På lill-lugnet var det fest hela natten så jag & Ville sov över här.
kl.08.00 ringde en något trött M och längtade efter oss(Ville) så han dyker mest troligt upp här när som helst.
Nu blir det ägg & bacon!

Kommentarer
Postat av: emma

Du skrev ett inlägg om söndags lunch i april, skulle du vilja lägga upp det receptet! Mysig blogg!

2011-05-15 @ 12:12:45
Postat av: Ida

Emma: Tack! Här kommer receptet på söndaglunchen.

Stek fläskfilén hel så att den får en liten brynt yta. Krydda med salt & peppar. Hacka sedan färska örter, vi använde färsk timjan men man kan ta det man själv gillar och rulla fläskfilén i dom. In i ugnen på 200 grader tills det att den har blivit genomstekt. När den är klar pressar du lite citron/lime över köttet.

Dela oskalad "vanlig" potatis i mindre bitar och kör in i ugnen med lite olja på. Du kan köra potatisen och köttet samtidigt på samma temperatur om du har varmluftsugn. När potatisen är klar lägger du på ruccola, körsbärstomater, rödlök och fetaost samt flingsalt.



Kall basilikasås: ta av bladen på en färsk basilika, mixa med 1-2 vitlöksklyfter samt lite olja. Blanda sen i 3 dl gräddfil. Krydda med salt, peppar och ev. lite citron.

Superenkelt!! Hoppas du förstod trots lite luddigt recept.

Ha en fin söndag!

2011-05-15 @ 19:03:14
URL: http://idabengtsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0