glansiga ögon

Sitter här med rinnig näsa men känner mig ändå hyfsat pigg. Ingen feber än.
Ögonen är sådär glansiga som dom alltid har blivit varenda gång jag har varit sjuk.
Minns en gång för längesedan när mamma kom och hämtade mig hos min fantastiska dagmamma. Jag försökte lura mamma med att jag minsann var hur frisk som helst och att jag ABSOLUT kunde gå på "Örn-discot"(Unga Örnar) som började om några timmar. Men mamma såg igenom mig, eller hon såg snarare mina glansiga ögon.
Så det blev inget disco. Precis som i dag när den här lilla festen jag tänkte haft här hemma nu är inställd.
Glansiga ögon har aldrig varit festligt.
Nu ska jag snart ner på stan en sväng. Behöver komma ut. Ville är med M i Väröbacka så jag har lite egentid som jag ska försöka njuta av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0