livspusslet och det dåliga samvetet

I går tog jag & M tjuren vid hornen och diskuterade föräldraledighet och dagis.
Fy jag har dragit mig från att göra det. Får en klump i magen varje gång jag tänker på hur vi ska pussla ihop jobb och Ville.
Ville ska alltid komma i första rum oavsett vad men jag känner redan ett dåligt samvete gentemot Ville och mitt jobb.
Nu har vi i alla fall planerat våren och hösten på ett så bra sätt som möjligt. Ville är det viktigaste och det är utifrån han vi har tänkt.
Jag kommer att börja jobba i februari och då kommer M att vara hemma fram tills juni då jag kommer att gå hem för att vara med Ville Juni-Juli-Augusti. Sen ska plutten in på dagis.
Så får det bli.
Det är nu det kända livspusslet börjar va?
Fy fan.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, det är tyvärr nu det börjar. Nu består varje dag av pusslande och samvete, men man får se till att ha riktigt kul under tiden så att det inte är just det jobbiga man kommer ihåg från småbarnstiden.

Men svårt är det och det dåliga samvetet finns där oavsett vad man gör. Vi, och resten av alla mammor i världen, får bara lära oss leva med det.

Puss o kram

2011-09-08 @ 13:29:54
URL: http://jennywalter.blogg.se/
Postat av: Emma

Minns du din egen barndom hur du hade det och kände (förhoppningsvis bra) Kanske underlättar? Det är så ja tänker mig den dagen det sker för min egen del.

2011-09-08 @ 13:33:25
Postat av: Anonym

Finaste Ville!! Ni är världens bästa föräldrar och det tror jag att Ville känner.. Skönt att ni nu har diskuterat och känner er lite mer bekväma med hur framtida föräldra dagar ska spenderad!!

Jag tror det kommer bli kanon hur det än blir!!



Pussa prinsen och be honom ge sin mamma en Bamse kram skickad ifrån mig också:)

2011-09-08 @ 16:43:30
Postat av: Nina - Glamourmamman

man kommer nog alltid att ha lite dåligt mammasamvete - vi är nog skapta så :-) Men det där med dagislämningar och allt pusslande har sin tjusning det också. Ofta i varje fall ;-)



Kram på dig!

2011-09-08 @ 20:37:09
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Ida

Jenny: Tur att vi mammor har varandra!! Skönt att kunna dela med sig.. och precis som du säger så får vi försöka ha kul under tiden vi lägger det där pusslet. Allt ordnar sig tillslut! Puss



Emma: Ja du har nog rätt! Kram



Johanna: Tack, det värmde!! Ville skickar en stor blöt puss tillbaka!:)



Nina: Härligt att höra!:) Det där mammasamvetet får man väl bara lära sig att leva med helt enkelt. Kram på dig!!

2011-09-08 @ 20:50:57
URL: http://idabengtsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0