det ljuva mammalivet

Natten har varit skit.
Ville har ätit, spytt, gnällt, pinkat & skitit om vartannat vilket innebär att jag har matat, torkat, tröstat och bytt blöjor hela natten men inget hjälpte.
PHU.
Tänkte att min lille plutt borde vara lite trött här på förmiddagen efter en vaken natt men ICKE.
Han har haft ett maraton i att gnälla tills förrän timme sedan.
Då tog jag tjuren i hornen, slängde på mig anständiga kläder (dvs. hoppade äntligen ur mysbyxorna) och tog oss ut på en promenad. Det verkade gå hem och John blund kom äntligen och hälsade på.
När vi kom hem körde jag ut vagnen på baksidan, bryggde en kopp kaffe åt mig, samlade ihop två inredningsmagasin och slog mig ner i solen.
Och vips så kändes den här tisdagen inte alls så pjåkig längre.
Nu ska jag snart slänga på mig ännu mer anständiga kläder för jag & M ska in till stan om en stund och kolla en eventuell resa. Under tiden ska pappa passa vår lille gnällspik.
Ska bli skönt att få någon timmes paus.

Kommentarer
Postat av: LottaM

Vilken härlig tisdag!

Skönt att solen har tittat fram idag hos er!

Puss

2011-03-15 @ 15:56:22
URL: http://lottamalmberg.devote.se
Postat av: johanna

du är så grym Ida! så himla duktig!

härligt med vår i varberg, i sthlm vår vi nog vänta några veckor till. Men hej paris nästa vecka! Kram

2011-03-15 @ 21:56:32
URL: http://inkvision.blogspot.com
Postat av: Marica

Vad underbart det låter med tidningar och en kopp kaffe på altanen, jag vill också bo i hus och kunna gå ut och sätta mig.:) Hoppas allt går bra för er med lilleman!

Kram

2011-03-16 @ 10:40:28
URL: http://maricalindberg.blogg.se/
Postat av: Ida

LottaM: Ja äntligen får man känna på lite vår! Hur mår du? Hur har du det? Skiner solen på dig?

Puss



Johanna: Tack! Underbart att äntligen få känna på våren. Paris nästa vecka låter helt jäkla fantastiskt ju. Hoppas du får en fin vistelse.

Kram!!



Marica: Hus är underbart att ha, särskilt nu när man är mammaledig och våren kommer!

Allt går fint här även om det är en otroligt STOR omställning att vara tre. Hoppas allt är bra med dig!

Kram

2011-03-16 @ 17:26:20
URL: http://idabengtsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0