min framgångsrika vän

Sofia åkte till Stockholm idag.
Hon kom förbi på lite kex, ost & glögg igår.

När hon hade gått kände jag lite avundsjuka.
Sofia är den sortens vän man aldrig skulle kunna bli riktigt avundsjuk på.
Hon är vännen jag unnar ALL framgång och lycka i hela världen men igår var det nära att känslan smög sig inpå.

Sofia pluggar Event & Management här på Campus i Varberg.
Hon är som gjord för den där branschen.
Hon kommer golva alla lätt som en plätt.

Men åter till att hon nu ska iväg till Stockholm och jobba lite.
Förstår inte riktigt vad det är hon ska göra men det låter sjukt kul och coolt.
Jag har hört något om produktionsbolaget Baluba och även något happening på Berns men jag fattar inte riktigt.

Det sista telefonsamtalet hon hade igår hos mig var med en vän till henne som frågade henne om hon också skulle kunna vara artistansvarig

F   a   d   d   e   r   g   a   l   a   n
.

Fattar ni??? Artistansvarig???

Hon svarade att det kunde bli lite tight då hon ska vara gudmor dagen efter åt lilla Olle i Varberg men hon skulle försöka fixa det.
SOFIA, bara lös det!!!!!

Vännen sa även att dom skulle gå på IDOL på fredag (backstage såklart) och hon undrade också om Sofia ville gå på stjärnor på is på lördag men det skulle dom nog hoppa och gå på någon jätte-inne-klubb istället.

Erkänn att detta kan vara ett av dom lägen som det är helt OK att vara avundsjuk vid?

Som sagt, lägg namnet Sofia Kollberg på minne.
Och om några år mina vänner,
glöm då inte vem det var som informerade er om denna stjärna!


Jag & Sofia en kväll för längesen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0