långa nätter

Nätterna har bara blivit värre och värre.
Ville sov som en gris på nätterna tills det att han blev 6 månader. Sen brakade helvetet lös.
Det har gått upp och ner men nu kan jag inte minnas sist vi hade en okej natt.
Därför ska vi nu ligga i hårdträning den närmsta veckan.
Jag startade i dag. Och det gick över förväntan. Nu hoppas jag att vi har en son som sover gott hela nätterna om en vecka. För visst är det väl ungefär så lång tid det tar att sätta en ny rutin?
Har ni några erfarenheter? Tips?
Det enda jag inte känner mig redo för är att ta bort nappen för honom nattetid som det står i instruktionerna.
Det känns som ett lite väl stort projekt och han känns fortfarande så liten.
Lathunden vi ska gå efter hittar ni HÄR!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Är själv inte så förtjust i Anna Wahlgren, men ni ska göra det som funkar bäst för er och Ville. Hoppas han sover bättre snart! Hörde att ni var nöjda med vagnen, kul att det blev bra. :-)Ha det så bra! Emelie

2011-11-28 @ 09:02:03
Postat av: Linda

Hej! Oj vad jag kände igen mig! Vi lyckades skapa egna rutiner och vår dotter sover nu hela nätterna själv i sitt rum!

Prova er fram och gör er egna variant av de rutiner ni tycker är bäst.

Vi använder inte napp så där har jag inget tips.. Men så här gör vi; efter kvällsgröt/välling och byte till pyamasen så varvar vi ner, sjunger/pratar och släcker ner. Lägger ner henne i sin säng (hon ligger alltid på mage nu mer) och klappar henne lite på rygg och rumpa. Sedan somnar hon. Första natten höll vi på 20min men nu tar det knappt 3minuter. Vi har aldrig lämnat henne själv, utan är hos henne tills hon somnar eller är så pass trött att hon somnar av sig själv men vi tar i inte heller upp henne även om hon är arg. Detta har funkat över förväntan!

Ett par gånger har hon vaknat på natten utan att somna om själv. Då räcker det oftast att stoppa om henne och klappa rygg. Vid enstaka tillfällen är hon otröstlig i sängen (av tänder eller magknip), då tror jag inte på att låta dom skrika sig till söms. Jag tar upp henne då, byter blöja, erbjuder vatten, kramar och lugnar. Sedan lägger ner igen och då har hon somnat.

Lyssna på magkänslan, ha tålamod och var konsikvent.. Lycka till, inom en vecka får ni förhoppningsvis egentid mellan 20.00-07.00 :)

2011-11-28 @ 17:22:14
Postat av: Ida

Emelie: Nä precis, man får göra sin egna lilla grej som passar för just oss. Men just nu är det skönt att ha något konkret att sätta igång med och så får vi se till att forma det rätt bara.

Vi är sååå lyckliga för vagnen. Du gjorde ett riktigt bra jobb där i Falkenberg. Säg gärna till om du hör talas om fler loppisar! Kram på dig!



Linda: Tack, tack, tack för dina tips! Så himla nyttigt att höra hur andra gör. Jag tar lite tips från alla och formar på så sätt våra egna rutiner. Bra och handfasta tips är alltid välkommet!

Håll en tumme åt oss nu den här veckan är du gullig:)

Ha det fint, kram

2011-11-28 @ 20:11:06
URL: http://idabengtsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0