Mikael 25

Har nog inte sagt hur lördagen gick. (Mikaels födelsedag).
Jag gick upp prick kl.07.00 och började med födelsedagsfrukosten.
Vid 07.30 var jag redo att väcka födelsedagsbarnet med skönsång.
.......Ja må han leva, ja må han leva, jaa måå han leva uti hundrade år.......
Lite lustigt när man sjunger den själv. Det liksom skär sig på flera ställen. Där man i vanliga fall kanske hade valt att vara tyst och låta någon annan ta falsetten fick jag nu helt själv ta i.
Sen fick äntligen Mikael sin nya klocka. Han blev nöjd!

Sen åt vi frukost med tända ljus. Romantik på hög nivå. Efter det vilade vi oss lite framför OS.
Sen var det dags att börja hacka.
Jag hackade sjukt mycket grönsaker eftersom jag hela tiden tänkte på vad Mikael vid flera tillfällen hade sagt.
Alltså dom äter verkligen sjukt mycket. Du måste göra sjukliga mängder mat så det inte tar slut.
HACKA HACKA HACKA
Tack o lov har man världens bästa mamma som typ är världsbäst på att laga mat och som har haft many many kalas i sina dar.Hon har erfarenheten och snitsen på det hela så hennes hjälp tackar man inte nej till.

Sen fick vi de första gästerna. De kom i en lagom skara på ca. 10pers.
Då vi hade gjort av dom tänkte jag att det här va väl ingen match.
Men oj oj oj. Glömde typ att det var 40personer kvar som skulle komma.
ÖPPET HUS som det först hette hade vi för att vi tyckte att det var bra om vi spridde ut alla gästerna på olika tider så att alla inte skulle komma på samma gång. Men ÖPPET HUS blev tillslut FULLT HUS.
Alla kom på samma gång.
Det var folk precis överallt! Och dom stannade länge. De sista gästerna gick hem strax innan 2. Vissa var även "toppade" vilket självklart bara gjorde det hela roligare. 25-års kalas ÖPPET HUS/FULLT HUS is the shit!
Vi hade riktigt kul men söndagen blev en enda lång vilodag. Jag var så värd det!
Så nu är jag, efter mitt första stora kalas, typ 10 år äldre.

Vad gör man inte för sin älskade?

Kommentarer
Postat av: Jejje

Såg ut att vara ett kul kalas. Mest impad är jag över att du slutat röka.

2008-08-20 @ 15:12:10
URL: http://bida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0