förlovningen

Jag kom hem från jobbet som vanligt strax efter 17.00.
Kände mig halvdålig efter en hel dag med huvudvärk.
Jag öppnade dörren hemma och M kom direkt och mötte upp mig i hallen.
Ovanligt finklädd. Jag frågade varför han var så uppklädd och jag fick bara tillbaka ett schh.. 
Han gav mig en ögonbindel som jag skulle ta på mig. Sen lädde han mig in till vardagsrummet.
Jag hade alla ytterkläder och till och med skorna kvar på mig.
Efter några sekunder säger han att jag kan ta av mig bindeln.

Där sitter han min kärlek, min Mike på knä med två ringar.
- Vill du gifta dig med mig Ida?
Tusen tankar far genom mitt huvud.
Va? Vad händer?
Mikael friar???
Jag förstod inte.

Jag säger minst 5 gånger oromantisk som jag är att
Va? Skämtar du?
Efter det sprutar tårarna på mig.
Efter en stund säger M
-Men vad svarar du?

-Jaaaa det är klart jag vill, säger jag.
Det finns ingen absolut INGEN tvekan.
Tårarna sprutar om möjligt mer nu.
Vi pussas och kramar om varandra hårt och M fäller en tår eller två.

Vi tar på varandra de provisoriska ringarna och kramas ännu mer.
Jag får äntligen av mig alla ytterkläder och M korkar upp den fina champagnen som han hade förberett.
På bordet står det tre stycken gigantiska vita rosor.



M dricker upp större delen av champagnen själv :)
Han är helt slut stackarn.

Han spelar den här låten för mig och jag svävar på små rosa moln.

Jag går och gör mig fin och tittar hundra gånger på min vänstra hand.
M spelar låtar som har en betydelse för oss ute i vardagsrummet medan jag duschar.
Jag nyper mig i armen och börjar förstå att det inte bara är en underbar dröm.

Jag hade verkligen inte en aning.
Ingen annan heller.
M hade helt själv planerat det ett längre tag och igår var det dags.
Bästa dagen i mitt liv.



Mikael & Ida
2009.03.27






Kommentarer
Postat av: Linda

Shit! Grattis!!!!!!!!!!!!!!!! Åh va kul! Vilken kille!

2009-03-28 @ 19:20:03
URL: http://lindacr.blogg.se/
Postat av: frida

åh herregud vad mysigt! :) STORT grattis!

2009-03-29 @ 11:28:23
URL: http://fraajda87.blogg.se/
Postat av: ida

Tusen tack!!!!!

2009-03-29 @ 11:37:32
URL: http://bida.blogg.se/
Postat av: caroline casparson

Grattis gumman, vad roligt för er! Önskar er all lycka

2009-03-30 @ 17:25:06
URL: http://casparson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0