årskrönika

 

2009 var verkligen mitt år.
Har mått så bra och jag har fått vara med om så mycket STORA saker.

Nyår för ett år sedan.
M sa då vid tolvslaget att 2009 skulle bli året då allt hände....

Januari & februari var mysiga månader med massa promenader & mysiga hemmakvällar i lägenheten.




Sen kom mars. Underbara mars.
Det var mycket kärlek och en fredag gick M oväntat ner på knä och friade i vardagsrummet på Sveagatan.
Jag var lyckligast i världen men förstod ingenting.
Vi hade liksom aldrig ens haft förlovning på tal men han hade visst gått och planerat i smyg.





Någon vecka efter det åkte vi till Spanien på sk. förlovningsresa.
Mycket mysigt.

Sen började vi prata om boende... Köpa lägenhet blev efter ett tag köpa hus.
Var vi redo? Äsch vi börjar titta för det tar tydligen låååång tid (?) innan man hittar det rätta.
Vi pratade mycket med Ida & Staffan. De hade precis renoverat och kommit till ro i sitt superfina hus.
Ju mer vi var där och ju mer vi sågs så kände vi oss mer och mer säkra på att det var ett hus vi var ute efter...


Någon månad efter det tog min lillasyster studenten. På sin avslutning framförde hon den här så hela familjen tappade hakan. Kan Malin spela piano?

Sen kom värmen på riktigt.
Vi tillbringade mestadels av den lediga tiden på vårt favoritställe, 2:a vik på Getterön.



Kvällarna spenderades med mammas underbara mat på altanen på Lugnet.

Vi njöt av några helt fantastiska kvällar




En av de finaste kvällarna tillbringade jag & några tjejer på 57 grader nord.
Solnedgången vi satt och sippade vin till är svårslagen.


Och OJ vad mycket fest det har varit...och en massa rosé & passionfruktsjuice...




Sen hade vi tre underbara veckors semester.
M's vänner skulle bygga nytt hus och nämnde bara i förbifarten att deras hus på Lugnet strax skulle vara till salu.
Värt en titt, tänkte vi..

Ja, vi åkte och kollade på det och blev kära.
Så fort vi kom innanför dörren så kände vi båda två HEMMA.
En svettig budgivning och några bankmöten senare var vi plötsligt husägare.
Jösses... vi förstod ingenting. Vi gapflabbade mest och kände att hela grejen var ganska typisk oss.
Hipp, happ och vi var med hus.
Det firade vi med en öl på Cheers & Beer.


I augusti fick jag 2 st VIP-biljetter till Way Out West.
Tänkte först inte åkt upp till Göteborg på fredagen men Band of horses skulle spela så jag tog i sista sekunden ledigt några timmar från jobbet och bjöd med min syster.
TACK GODE att vi åkte.
Vi hade en helt underbar kväll med artister som Robyn, Band of horses & Glasvegas.
Ni minns väl att sångaren i Glasvegas kysste mig på handen?
Ja, jag menar väl det.
Vi satt i gräset och käkade sushi och drack öl medan solen stekte.
Livet lekte!



1000 inredningsmagasin senare och vi fick äntligen flytta in.
Och jag fick ÄNTLIGEN klickat hem köksmöblerna jag så länge suktat efter.


I november åkte jag & Johanna till Stockholm för andra hösten i rad.
Har aldrig ätit och druckit så mycket gott som vi gjorde.
Att åka bort med sin bästa vän en helg är en succé.
Gör det!


Året avslutades hos Emma & Jimmy med det bästa nyårsfirandet någonsin.
Ett fantastiskt avslut på ett minst sagt fantastiskt år.
Snacka om GODA DAGARS MAGI

Avslutar där vi började, den traditionella nyårspussen!

Undra vad det här året har att erbjuda....
Kan det verkligen bli bättre?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0