Behöver er hjälp!


Jag behöver hjälp.
Jag har fastnat i overall träsket.
Vår bebis anländer troligtvis i slutet på februari, senast i mitten på mars.

Hur kallt är det då egentligen?
Vad ska jag köpa?




Räcker en sån här fleeceoverall + täcke?
Eller måste jag köpa en tjockare overall?
Alla säger så olika..

Har fått fär mig att sommarbebis måste vara så mycket enklare och billigare än vinterbebis.

Och sen underlättar nog all shopping om man hade vetat att det är en liten tjej eller kille där inne.
Men M är fast besluten, det kommer inte på fråga att ta reda på könet.
Det är tydligen som att öppna julklappar för tidigt och bla bla bla...

Alla morsor och blivande som läser, jag hoppas på era tips och tankar.
Jag behöver verkligen er hjälp!








Kommentarer
Postat av: angelica

Hej Idis! Magen växer i rasande fart och vi kommer allt närmare februari. Så roligt! Skönt att allt fortfarande verkar gå bra.

Jag är varken morsa eller blivande men många kunder på jobbet som skall ha ungefär i din tid kör på fleeceoverall + täcke. Skulle tro att det räcker.

Hälsa Mike och ta hand om dig! Puss

2010-10-07 @ 19:28:43
Postat av: Sanne - mamma till lykke

Sommarbebis är nog billigare! hehe.. Men jag tror att en fleeceoverall med täcke och om det så behövs en filt om det är kallt så räcker det nog garanterat. Du har ju liksom en body, säkert en kofta också, bebben ska inte vara för varm heller men det märker du..

2010-10-07 @ 19:57:06
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hello!

Min bebis föds i januari och jag kommer ha åkpåse, en overall i manchester från KappAhls Newbie kollektion och en filt. När det börjar dra mot mars kommer jag nog ha en tunnare overall i fleece, men fortfarande ha kvar åkpåsen!

Detta är tips jag fått från kompisar som nyss haft liten bebis på vinter... De är ju väldigt små och det är ju väldigt kallt i januari/februari...

2010-10-07 @ 20:23:33
Postat av: Anna

Jag hade absolut bara kört på fleece plus täcke. Jag fick sen höst och hade aldrig mer än en fleeceoverall, våran son var väldigt varm av sig så därför tog jag hellre bara en extra filt. De ligger ju väldigt nerbäddade i vagnen. Måste kanske inte ta sig ut de allra kallaste timmarna på dygnet om det skulle vara någon kall dag.

Lycka till med allt!

2010-10-07 @ 20:23:51
Postat av: Hanna

Hello!

Min bebis föds i januari och jag kommer ha åkpåse, en overall i manchester från KappAhls Newbie kollektion och en filt. När det börjar dra mot mars kommer jag nog ha en tunnare overall i fleece, men fortfarande ha kvar åkpåsen!

Detta är tips jag fått från kompisar som nyss haft liten bebis på vinter... De är ju väldigt små och det är ju väldigt kallt i januari/februari...

2010-10-07 @ 20:23:52
Postat av: Hanna

Hello!

Min bebis föds i januari och jag kommer ha åkpåse, en overall i manchester från KappAhls Newbie kollektion och en filt. När det börjar dra mot mars kommer jag nog ha en tunnare overall i fleece, men fortfarande ha kvar åkpåsen!

Detta är tips jag fått från kompisar som nyss haft liten bebis på vinter... De är ju väldigt små och det är ju väldigt kallt i januari/februari...

2010-10-07 @ 20:25:55
Postat av: Ida

Angelica: Du kan ju trots att du inte har eller ska ha inom det närmsta. Poäng på det!!

Hur är det med er? Längesen vi sågs nu.



Sanne: OM man kan planera så tror jag att vi ska göra en sommarbebis nästa gång. Verkar helt klart vara smidigare.

Å andra sidan så har vi ju förmodligen allt till en vinterbebis då så en vinterbebis ger kanske mer valuta för pengarna :)



Anna: Tack för tipsen! Ja det är ju lättare att lägga på om bebisen fryser än att ta av en tjock overall om det blir för varmt. Det värsta jag vet det är att bli just för varm så jag kör nog på en fleeceoverall + täcke. Tack för din kommentar!!



Hanna: Låter som en bra plan!

Är förvånad över hur fina grejer Kappahl faktiskt har.

Blev nyfiken på den där manchester overallen.

Tack, tack för tipsen!!

2010-10-07 @ 20:59:50
URL: http://idabengtsson.se
Postat av: Sanne - mamma till lykke

Haha så sant så sant :) Jo men försök bli gravid runt aug-nov nästa gång så har du en sommarbebis sen :) finns ju faktiskt ägglossningstest :)

2010-10-07 @ 21:25:52
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: angelica

Jajjemänsan, visst kan man! Jag vet, det vart hur längesedan som helst!! Vi måste catcha upp någon kväll med förlossningar, bäbisar, fleeceoveraller och allt annat vad livet innebär i dagsläget. Annars mår vi fint här på rödaled, livet leker!

2010-10-07 @ 21:44:42
Postat av: Anonym

Overallerna från Molo är så fina!

2010-10-09 @ 17:16:14
URL: http://lottajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0