MAMA

Fredagen är igång. Det har vi firat med att Ville har sagt MAMMA.
De senaste dagarna har han hållt på med MAMAMAMAMAMAMA men i dag var det alltså MAMMA han sa. Punkt.
Stort men än vet jag inte om han förstår vad han säger men det spelar ingen roll för mig.
Han har sagt MAMMA och jag är stolt som en tupp!
Vi ska snart åka till stan en sväng. Vin och ingredienser till gratinerad hummer ska inhandlas.
Ja ni hör ju vilken festlig fredag vi har på gång.
Vad ska ni hitta på? Var bor ni? Vad ska ni äta? Ha ni barn? Gravida? Singlar? Sambos? Särbos?
Jag är så nyfiken!
Vem du än är så önskar jag dig en riktigt härlig fredag!

Kommentarer
Postat av: Vivi

Sitter just nu och har ätit lunch på jobbet där jag är Visual Merchandiser. Jag kikar in här då och då, eller ja, nästan varje dag faktiskt.. Vet inte varför. Jag är från Varberg och att få en dos då och då är fint. Jag bor i Stockholm med min sambo, jag har en känsla av att våra sambos känner varandra. Han är från Bua. :)

Hoppas er helg blir super bra, den har ju startat bra!

// Vivi

2011-10-21 @ 12:25:27
URL: http://baravivi.blogg.se/
Postat av: Jossan

Snabba korta frågor, kan väl få sig ett par snabba korta svar ;)



Jag jobbar till sena kvällen, så inget fredagsmys här inte. Är singel och bor med mina två katter på Brunnsberg.



Antar att du är lite nyfiken på vilka det är som läser :)



Ha en mysig fredag!

2011-10-21 @ 12:53:17
URL: http://minmorot.blogg.se/
Postat av: Rebecca

En härlig fredag till dig med!

2011-10-21 @ 13:32:49
URL: http://glooria.blogg.se/
Postat av: Evelina asp

Njut av härlig helg! Fredagsmys är det bästa!! Jättefin blogg har du Ida som jag följer varenda dag! Och inhämtar all information som jag kan använda mej av till våran kommande skrutt!



Kram!

2011-10-21 @ 13:42:03
Postat av: Nina - Glamourmamman

Åh, det är magiskt när "mamma" sägs första gången :-)

Nu ska jag in till stan och tillbringa förkvällen hos frisören - det är mammalyx! Och när jag kommer hem hoppas jag att maten är klar och vinet färdigt att korkas upp :-) Ha en fin kväll!



Kram Nina

2011-10-21 @ 15:28:20
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Lynn

Jag följer din blogg Ida och tycker det är så roligt att läsa om allt som händer:) tack för bra en bra blogg och ha en riktigt härlig fredag / helg! Kram

2011-10-21 @ 18:16:32
Postat av: Hanna

Har nyligen hittat din blogg & fastnade för den direkt. Är sambo, bor utanför Tvååker och väntar barn i Januari. Ikväll blir det köttfärs i pita bröd med lite grönsaker, creme fraiche & sweet chilli sås till.



Ha en riktigt mysig fredag.

2011-10-21 @ 18:48:18
Postat av: Martina & Liam

Åh vilka fina bilder på fina ville! Läser din härliga blogg varje dag Ida. Ha en fin kväll, vore kul att ses snart! Kram från oss!

2011-10-21 @ 19:40:30
Postat av: lotta

Jag läser varje dag!! Din blogg är jättefin!! Bor utanför Vraberg med sambo och 2 barn, Milton 4år och Molly 11månader. Vi firar fredag med att åka till Läjet och kolla på innabandy! Ha en bra helg! Kram

2011-10-21 @ 19:46:04
Postat av: Jennie

Är dina gamla klasskamrat Jennie, tycker din blogg är jättemysig o läser den gärna varje dag :) Inga barn här än, men en sambo och en mysig katt pryder min fredagkväll :) kram

2011-10-21 @ 20:24:32
Postat av: mirre

Varma vindar fran australien lilla ida! jag laser allt som oftast! Ville ar en sotnot och du ar som alltid cool! Lyssnade pa Glasvegas haromdagen o blev pamind om wayout 09.. :) och jag har nedrakning. 7 manader ledighet runt om i varlden vantar mig! kram

2011-10-22 @ 10:54:43
URL: http://mirremorre.blogspot.com
Postat av: Ida

Vivi: Härligt med hälsningar från huvudstaden! M kände till din sambo. Han sa att han hade för sig att han var en riktigt duktig kock. Låter inte dumt att ha en sån karl till sambo:) Förresten, vilken pangsnygg hårfärg du har.

Hoppas du får en riktigt bra lördag. Kram på dig!



Jossan: Då bor vi nära varandra med andra ord! Hoppas att du får lite lördagsmys i dag i stället då. Ha det fint, kram!!



Rebecca: Tack!! Kikade in på din blogg och såg att det var stora saker på gång. Gud vad roligt, stort grattis! Hoppas du och kulan mår fint och att ni får en mysig lördag! Kram



Evelina Asp: Tack, vad roligt att du läser! Och stort stort grattis till det lilla livet. Hoppas att du mår bra. Ni har något riktigt fantastiskt framför er. Barn är det bästa man kan skaffa sig! Lycka till med allt, kram



Nina: Men ååå vad fint med ett besök hos frisören på fredagen. Lyx!! Hoppas att vinet smakade bra. Kram på dig och ha en fin lördag!



Lynn: Tack!! vad kul att du tittar in här! Hoppas allt är bra med dig. Var evigheter sen vi sprang på varandra nu. Och det måste ha varit hundra år sedan vi tältade i Ugglarp. haha Kom och tänka på det för ett tag sen när vi åkte förbi där. Herregud! Ha en härlig lördag, Kram



Hanna: Vad underbart med ett januaribarn! Stort grattis till det lilla miraklet. Lycka till med allt och ta hand om dig och kulan! Njut av soffläge och godsaker:)

Er fredagsmat lät riktigt god. Glad lördag! Kram



Martina & Liam: Vad kul att du läser Martina! Vi får ta och ses snart. Ta med dig Liam och kom in på en kaffe någon dag. Kram och hälsa mannen din!



Lotta: Tack! Vad kul att du fortfarande läser! Herregud, har lilla Molly gått och blivit 11 månader? Inte klokt ju. Hoppas att livet som tvåbarnsförälder flyter på. Ha en superlördag! Kram



Jennie: Hej Jennie! Vad roligt att du tittar in här. Hoppas allt är bra med dig. Låter mys med sambo och katt! Ha en fin lördag, kram



Mirre: Tackar för dom varma vindarna. Behövs i spöregnet. Måste ta och lyssna lite på Glasvegas, vilka minnen. 7 månaders ledighet låter helt underbart. Själv längtar jag till thailand.. drygt 2 månader kvar nu. Ha det super och ta hand om dig där ute i vida världen!

Kram



2011-10-22 @ 11:23:40
URL: http://idabengtsson.se
Postat av: Kariin

Jag tittar in nästan varje dag, din blogg är ju toppen med alla härliga bilder :) Kram

2011-10-23 @ 22:48:44
URL: http://somethingileft.blogg.se/
Postat av: Birgit

Hej! Har ganska nyss hittat hit, tar mig tid ikväll att läsa bloggar o så, hade ngr inlägg att läsa här hos dig! Kul att få kika in i folks vardag tycker jag. O inse hur stora mina barn är, det var länge sen jag satt golvet med mina små o passade dem. Hoppas du får en skön lördagkväll! Kika in hos mig om du vill - en hälsning från norr!

2011-10-29 @ 20:24:39
URL: http://birgitz.blogg.se/
Postat av: Maggan

Hej, hittade din blogg och fastande! Alltid kul att läsa om andra som har barn och lite om andras vardag!

Själv - trebarnsmamma i form av Molly 2 och Neah & Stella 4månader.

Bor utanför Varberg. Derome rättare sagt!

Alltid kul att läsa dina mat och vintips! Tänkte testa vinerna du skrev om för ett tag sedan!

Och Lime kyckligen åt vi förra veckan - möms!

Jag har gått i samma klass som Mirre så jag vet vem Mikael är tror jag!



Ha en skön dag!

2011-11-02 @ 10:51:17
URL: http://margu.blogg.se/
Postat av: Ida

Maggan: Åh vad kul med en till läsare från Varberg.

Och grattis till dina färska tvillngar, måste vara så häftigt!

Tycker absolut att du ska testa vinerna jag skrev om. Så goda! Och KUL att du gillade limekycklingen:)

Ha en fin vecka!

Kram

2011-11-02 @ 19:51:38
URL: http://idabengtsson.se
Postat av: Annie

Jag hittade hit från Bloggs startsida i somras, och fastnade först av att du var från Varberg. Upptäckte att du är sambo med Micke som gick i min klass på högstadiet.

Träffade på hans föräldrar vid bussen i december förra året och då berättade hans mamma att Micke skulle bli pappa.

Själv är jag från Bua, särbo och glad i livet. Kikar in här med oregelbundna mellanrum, din blogg ger mig en bra feel-good känsla, kanske för jag gillar livets goda som kaffe, vin, mat, snittblommor och sånt som jag hittar här också :)



Nu är det helg igen så jag önskar trevlig helg!

2011-11-05 @ 09:47:55
URL: http://livetsomannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0