äntligen hemma!

Hej vänner!
Nu har vi äntligen kommit hem efter två nätter på sjukhuset i Halmstad. Ville blev sämre i tisdags. Vi var inne på Varbergs sjukhus redan i måndags men dom kunde inte hjälpa oss. När han längre inte reagerade på någonting och allt han åt kom upp blev vi ombedda att åka till Halmstad med honom på direkten.
Och vilken tur. När vi väl hade kommit fram blev han ännu sämre och det bestämdes efter en snabb undersökning att han skulle läggas in. Dom satte in dropp på honom.. eftersom han var såpass uttorkad samtidigt som han är rätt så bastant(knubbig) vår lille kille så hittade dom inga kärl som funkade i varken händer eller fötter. Dom blev tvungna att sätta in dropp i huvudet vilket såg väldigt illa ut. Jag fick gå ut och gråta flera gånger. Går inte att beskriva smärtan man känner när man ser sitt barn må så dåligt. Ni som är mammor eller pappor också för den delen vet vad jag pratar om. Jag är så blödig när det kommer till Ville så minsta lilla fick mig att störtgråta.
Tack o lov så fick både jag & M stanna båda nätterna och sova i samma rum som lilleman. Och vilken personal! Vi har haft full service från första stund. Och ÄNTLIGEN blev vi tagna på allvar.
Nu är VilleValle på bättringsvägen och vi har fått komma hem i dag. Proverna visade att han hade åkt på ett sk. Adenovirus. Tydligen "vanligt" på småbarn. Nu får han behålla små mängder välling och vi känner äntligen igen honom. Små små leenden och han blir lätt uttråkad om han får leka med samma leksak för länge nu vilket är ett stort friskhetstecken.
VILKEN LYCKA!
Nu ska jag lägga mig jämte mina killar i sängen och bara lukta. Hemmalukt är något av det ljuvligaste som finns.
Tack för alla fina sms. Vi är så glada att vi har så underbara och stöttande vänner.
Booba i går på morgonen. Inte alls sig lik.
Han ville bara kramas och sova.
Just nu. Mina killar, mitt allt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ååå så skönt att ni är hemma! Har tänk på er hela tiden och varit så orolig för lille Ville!

Jag förstår att ni föräldrar haft ett par riktigt jobbiga dagar. När det kommer till barnen är man inte alls tuff och kaxig när dom blir sjuka. Det gör så ont att se dom så dåliga.

Ta nu igen er och försök ha en mysig dag.

Pussar o kramar från familjen Walter/Boman

2011-09-29 @ 13:05:02
URL: http://jennywalter.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej Ida, läser gärna din mysiga blogg och oj vad skönt att se att allt är ok med er lilla goa familj igen!

2011-09-29 @ 14:16:35
Postat av: Malin

Åååå vad moster saknar dig Ville.

Kommer snart hem och gossar med dig.

Moster/Gudmor Älskar Dig <3



PUSSPUSS

2011-09-29 @ 17:27:04
Postat av: Lisa

Usch, låter hemskt! Va skönt att det går åt rätt håll iaf! :)

2011-09-29 @ 17:46:33
URL: http://elajza.blogg.se/
Postat av: Matilda

Åh om ni visste jag tänkt på er! Har förstått att något inte varit som det ska. Härligt att världens sötaste Ville är på bättringsvägen! Många kramar från Kinna

2011-09-29 @ 18:40:29
Postat av: Nina - Glamourmamman

Stacksr liten :-( Jag minns de där ångestframkallande rummen i Halmstad... Låg där i två omgångar förra hösten då Charlie var bebis. han hade också kanyl i huvudet, ser så otäckt ut :-( Men jag kan bara hålla med, dom är helt fantastiska i Halmstad!! Hoppas att han snart mår fint igen.



Kram Nina

2011-09-29 @ 18:56:24
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Anneli

Lilla lilla Ville! Gud vad skönt att han är bättre å att ni fått åka hem, det känns alltid lite bättre att vara hemma. Ös nu kärlek över gossebarnetå sov gott, i er egna säng :)

puss å kram

2011-09-29 @ 20:02:42
Postat av: Ida

Jenny: Tack för att ni har tänkt på oss! Är så underbart att vara hemma igen. Man blir nästan sjuk själv av att vara instängd på sjukhuset. Vi ses på lördag hjärtat!! Puss och kram och hälsa familjen



Caroline: Vad kul att du gillar min blogg! Ha det fint, kram



Malin: ÅH VAD VI SAKNAR DIG MALLAN!!



Lisa: Ja det är så skönt att det värsta verkar vara över nu.. njuter sååå av att vara hemma igen. Sjukhusmiljö är ingen hit.. Kram



Matilda: Tack sötaste Matilda!! Vad gulligt att du har tänkt på oss. VilleValle hälsar så gott! Kram



Nina -Glamourmamman: Åh fy farao för att behöva besöka sjukhuset mer än en gång med en liten. Buuu.. så obeskrivligt skönt att vara hemma nu. Kram på dig!



Anneli: Ja det är så underbart att vara hemma igen. Det har verkligen varit en pärs det här. Fy! Längtar så tills vi ses nu.. känns som om jag verkligen behöver träffa alla tjejerna nu. Vi ses på lördag kl.19! Puss och kram

2011-09-29 @ 20:22:21
URL: http://idabengtsson.se
Postat av: Malin S

Usch va läskigt och jag börjar nästan gråta bara jag tänker mig in i situationen, fy. Skönt att han mår bättre nu.



Vår lilla tjej hade också något magvirus när hon var liten men hon är väldigt smal så då märks det snabbt när hon inte får behålla något. Jag fick sitta i fem timmar på barnakuten och "tvångsmata" henne med vätskeersättning var femte minut. Det var en pärs men lyckligtvis blev hon då bättre så hon slapp dropp. Tänk va mycket (både jobbigt och underbart) som man får vara med om i sin nya roll som mamma.



kram

2011-09-29 @ 20:37:27
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Carina

Härligt att lille Ville är på bättringsvägen.

Kram till er alla tre ♥

2011-09-29 @ 20:37:44
Postat av: Anna

härligt att lillemannen e bättre! Halmstad e underbart bra men inget roligt- man ska alltid åka dit o hoppa över vbg.s sjukhus! tänkte på det du skrev att han har mkt att ta av..tyvärr hjälper inte det o de små blir uttorkade fort...o fort går det, har själv en dotter som blev det...och vi hamnade i halmstad...skönt att han e bättre! kram Anna

2011-09-29 @ 22:21:17
Postat av: Emma Hultin

Skönt att läsa att ni är hemma och att lill-grabben är på bättringsvägen!



Grym blogg har du, Ida, kanonkul att läsa!



Kramar

2011-09-29 @ 22:22:21
Postat av: lotta

Skönt att läsa att det går framåt! Krya på dig Ville! Trevlig helg på er! Kram

2011-09-30 @ 10:00:11
Postat av: Ida

Malin S: Ja du har så rätt. Det är mycket man får vara med om som mamma. Tänk att man kan känna så mycket för dom små. Man går sönder inuti när dom inte mår bra. Går inte att leva.. Och ändå trots all oro och ont i magen är mammarollen det mest fantastiska man kan vara med om. Ha en toppen helg och tusen tack för din kommentar! Kram



Carina: Tack Carina! Glad fredag, kram



Anna: Vad bra att du säger det här med att man ska åka till Halmstad för det har jag som förstagångs förälder inte den blekaste om. Det var en stor skillnad på Varberg och Halmstad. Här i Varberg kändes det inte som att läkaren tog det på allvar och hon gjorde knappt någon undersökning. I Halmstad var dom så duktiga och tog det verkligen på allvar så vi är glada att vi kom dit tillslut.

Tack för din kommentar och ha en riktigt härlig fredag! Kram på dig



Emma Hultin: Åh Tack Emma!! Hoppas allt är bra med dig. Glad fredag, Kram!



Lotta: Ville hälsar och tackar! Ha en fin fredag, kram!

2011-09-30 @ 11:11:19
URL: http://idabengtsson.se
Postat av: Emelie Ånhed

Jag tänker på er och hoppas att helgens fina väder, som sägs ska komma ger er lille Ville kraft så att han snart kommer på benen igen! Tänker på er :)

2011-09-30 @ 11:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0